söndag, november 13, 2011

Valkyriorna

Denna helgen, för första gången på länge köpte jag en bok som jag faktiskt ville läsa och hade tid att läsa ut den. Så härligt så så härligt.


"Det som sker en enda gång kanske aldrig sker igen. Men det som sker två gånger kommer till slut att ske en tredje gång."


Gå inte emot en av naturens viktigaste lagar:
- allt som är i rörelse behöver gå till vila då och då.
Han insåg att om han fortsatte så, skulle ingenting i hans liv bli bestående eller pågå under någon längre tid. Han började förstå vad J. ville säga med orden: "vi förgör det som vi älskar".


"Därför att jag är desperat och behöver hjälp. Jag har erövrat saker som är viktiga för mig, och jag tänker förstöra dem därför att jag intalar mig att de har förlorat sin betydelse. Jag vet att det är en lögn, att de fortfarande  är viktiga och att om jag förgör dem, kommer jag att förgöra mig själv".

"Vi har en pakt mellan oss - att inte segra, när segern är inom räckhåll".


Inga kommentarer: