onsdag, oktober 26, 2011

“Maybe all one can do is hope to end up with the right regrets.”

Ständigt finner jag mig själv i konstiga vardagskonstellationer som jag själv varit med och bildat. Men jag står där ibland och tittar på dem och förstår inte riktigt hur dem har kommit till. Jag känner mig som en observatör som tittar in på mig och mitt liv, utan att riktigt känna att det är jag som lever det...

Hur hamnade jag här? Är en fråga som ofta kommer upp, vad ledde till det här? Trivs jag med det här?
Mycket känns främmande och confusing.

Vilka val var mina val, vilka val påverkade jag?
Hur får jag ordning på allt, hur skapar jag en ordning för mig som jag kommer att trivas med? Hur upptäcker man att man står vid ett vägskäl?

“When you know what you want, and want it bad enough, you will find a way to get it.”
— Jim Rohn
När vet man?


Inga kommentarer: