onsdag, januari 26, 2011

Hyfs och sånt.

I min släkt/familj finns inget hyfs över huvud taget! Folk tror att mina grejer är en öppen gratis marknad där de bara kan gå in, ta jackan de vill ha, ta tröja, skorna, väskorna, vad som helst utan att på något sätt ens tala om det för mig. Det värsta är när de rycker in och tar grejer som dem sedan ger bort till annat folk. Ta min mor till exempel som bara gått in i min garderob tagit en av mina jackor och ba gett bort den... Till någon som "behöver den" här har jag letat och letat och letat efter den jackan och äntligen när jag hittat den har jag fått ha den i en säsong men nu är den borta!
Nej jag har inte fäst mig vid saker. Men att ha hyfsen att fråga eller överhuvudtaget säga-"hej jag har tagit detta" hade räckt! Eller att inte spela dum när jag letar efter den i flera timmar och säga neeeeeeej jag har inte tagit den.... för att sedan erkänna.
Speciellt efter jag redan gett henne två jackor bara någon dag innan för att ge till "den som behövde det".

Sluuuuta nu.

Inga kommentarer: