lördag, juni 20, 2009

helfestligt

Endelig vise den beste, og norske, delen av swerussen seg her inne, og er er stolt mitt förste innlegg. Nå drar det sammen seg her, og i den forbindelsen har jeg den store ären av å presenteres årets russebok! Den kommer til å godkjennnes på dagens möte för den trykkes opp. Her står det allt man trenger vite for å komme gjennom russetiden. Nödnummmer, knuterna, fakta om norge og russen, Festdatum m.m. Mer kan jeg ikke röpe ennå, men dere kjäre lesere skal få ta del av en smakebit på knutene:

  • SMILEYPIN: Krama 100 pers på en timme
  • BIT AV CORNFLAKESPAKET: Äta en portion corn flakes med öl/cider istället för mjölk

  • BRÖDBIT: Gå med bröd som sko en hel skoldag

  • GUL ROSETT: Picknick på gula färjan (minst tre ggr tur-retur)

  • BIT AV REFLEKSVEST: ha fartkontroll med refleksvest och hårtorkare i en 30-sone

  • BIT AV KEBABPAPPER: köp en kebab, kör den i mixaren och drick den sen

  • VINKORK: dricka en flaska vin på 20 min

  • KUVÄR: kolla på en hel postmanpat och shotta varje gång han felväxler

  • HUNDKEKS: krypa in i en mataffär, sitta och bjeffa   framför hundmaten 2 min för sen att krypa ut igen

  • TOPS: sitta med fingern i öret en lektion

LYKKE TIL!!!
 WWW.SWERUSS.BLOGG.SE


allt utom kebab ska jag göra!


Inga kommentarer: